1. Στη θέση Α είναι ένα ελατήριο με κρεμασμένο στην
άκρη του ένα σώμα. Στη θέση Β είναι το ίδιο ελατήριο με το ίδιο σώμα στην άκρη.
Τι μπορεί να συμβαίνει ώστε η επιμήκυνση στη θέση Α να μην είναι ίδια με την
επιμήκυνση στη θέση Β;
8.Όταν
κρεμάμε βάρος 6Ν στην άκρη ελατηρίου αυτό αυξάνει το μήκος του κατά 4cm. Μαζί
με το βάρος των 6Ν κρεμάμε και ένα άλλο βάρος 12Ν. Πόση γίνεται τώρα η
επιμήκυνση του ελατηρίου
2. Ένα αντικείμενο που
βρίσκεται κοντά μας έχει μάζα 1kg. Ποιες από τις παρακάτω προτάσεις είναι
σωστές και ποιες λάθος;
A. Το βάρος του αντικειμένου
είναι 1kg.
B. Το αντικείμενο χάνει μάζα
όταν το μεταφέρουμε σε μεγάλο ύψος.
C. Το αντικείμενο χάνει βάρος
όταν το μεταφέρουμε στη Σελήνη.
D. Το βάρος του αντικειμένου
είναι 9,8Ν.
3. Πόσο είναι το βάρος ενός
αντικειμένου που έχει μάζα 3kg;
1. 0,3N
2. 3N
3. 27N
4. 29,4N
Επιλέξτε τη σωστή απάντηση.
4. Το βάρος ενός αντικειμένου
είναι 98Ν. Πόση είναι η μάζα του;
0. 9,8kg
1. 46kg
2. 10kg
3. 1kg
Επιλέξτε τη σωστή απάντηση.
5. Ο ζυγός ισορροπεί
οριζόντια έχοντας στους δύο δίσκους του δύο σώματα Α και Β. Ποιες από τις
παρακάτω προτάσεις είναι σωστές και ποιες λάθος;
α. Τα δύο σώματα έχουν ίσα βάρη και ίσες μάζες.
β. Αν τα δύο σώματα τα
μετρούσαμε με δυναμόμετρο θα έδιναν διαφορετικές ενδείξεις.
γ. Τα δύο σώματα έχουν ίσες
μάζες, αλλά δεν έχουν ίσα βάρη.
δ. Τα δύο σώματα έχουν ίσα
βάρη, αλλά δεν έχουν ίσες μάζες.
6. Ζυγίζουμε δύο αντικείμενα
Α και Β με ένα δυναμόμετρο. Στην εικόνα φαίνονται οι ενδείξεις του
δυναμόμετρου. Ποιες από τις παρακάτω προτάσεις είναι σωστές;
α.
Το Β έχει διπλάσιο βάρος από το Α
β. Τα δύο αντικείμενα έχουν
ίσα βάρη.
γ. Το Α έχει την ίδια μάζα με
το Β.
δ. Το Β έχει διπλάσια μάζα
από το Α
7. Το κιλό (kg) είναι μία
μονάδα μέτρησης που χρησιμοποιούμε καθημερινά για να μετρήσουμε ποσότητες ύλης,
δηλαδή μάζες. Ως κύριο μέσο για τη μέτρησή τους έχουμε τις ζυγαριές. Οι
ζυγαριές όμως λειτουργούν με ελατήρια, επομένως είναι μία πιο σύγχρονη εκδοχή
των δυναμόμετρων. Άρα στην πραγματικότητα με τις ζυγαριές μετράμε βάρη και όχι
μάζες. Τότε γιατί δεν χρησιμοποιούμε το Ν και χρησιμοποιούμε το kg; Ποια είναι
η άποψή σας;
9. Στα διαγράμματα Α,Β,Γ και
Δ, με άξονες x-y, έχουν σημειωθεί τα σημεία που αντιστοιχούν σε ζεύγη τιμών που
προέκυψαν από διάφορα πειράματα. Ποιο πιστεύετε ότι είναι το διάγραμμα
μάζας-επιμήκυνσης; Γιατί;
10. Ο οριζόντιος άξονας έχει
βαθμολογηθεί με τις τιμές των μαζών σε κιλά. Είναι σωστά η λάθος βαθμολογημένος;
Γιατί;
11. Ο κατακόρυφος άξονας έχει
βαθμολογηθεί με τις τμές των επιμηκύνσεων σε εκατοστά, ενός ελατηρίου. Είναι
βαθμολογημένος σωστά ή λάθος ο άξονας; Γιατί;
12. Στο παρακάτω διάγραμμα
έχουν σημειωθεί τα σημεία που αντιστοιχούν στα ζεύγη τιμών μαζών-επιμηκύνσεων.
0. Να φέρετε τη γραμμή που διέρχεται
από τα σημεία του διαγράμματος.
1. Να συμπληρώσετε στον
παρακάτω πίνακα τις τιμές που αντιστοιχούν στα σημεία του διαγράμματος.
A/A
|
Μάζες(g)
|
Επιμηκύνσεις(cm)
|
1
|
||
2
|
||
3
|
||
4
|
||
5
|
||
6
|
||
7
|
2. Ποια σχέση υπάρχει μεταξύ
των μαζών που κρεμάμε σε ένα ελατήριο και των επιμηκύνσεών του;
13. Στο διάγραμμα έχουν σημειωθεί τα σημεία που αντιστοιχούν στα
ζεύγη τιμών μαζών-επιμηκύνσεων, όπως έχουν ληφθεί από μετρήσεις στο εργαστήριο
Να χαράξετε την ιδανική γραμμή. Ποιο πιστεύετε ότι είναι πιο κοντά στην
πραγματικότητα, ένα διάγραμμα σαν αυτό της εικόνας ή αυτό της παρακάτω; Γιατί;
14. Στην άκρη ελατηρίου
κρεμάμε βαράκια διαφόρων μαζών και καταγράφουμε τις επιμηκύνσεις. Από τις μετρήσεις
παίρνουμε τις τιμές που καταγράφονται στον παρακάτω πίνακα.
Σε χαρτί μιλιμετρέ ή με τετραγωνάκια να
σχεδιάσετε:
1. Οριζόντιο άξονα με τις
τιμές των μαζών σε g.
2. Κατακόρυφο άξονα με τις
τιμές των επιμηκύνσεων σε cm.
3. Να σημειώσετε με τελείες
τα ζεύγη τιμών μαζών-επιμηκύνσεων.
4. Να φέρετε την ιδανική
ευθεία που περνάει από τα σημεία που σημειώσατε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου